Zobacz koniecznie
  • Praca tymczasowa w Polsce
    Praca tymczasowa w Polsce. Dawno już minęły czasy, kiedy pracowało się albo na pełen etat, albo na czarno lub wcale. Nie było właściwie żadnych innych możliwość form zarobkowania, jak na …
  • Projekt logo
    Nowa firma i jej logo. Założyłam swą pierwszą w życiu firmę. Taką o jakiej zawsze marzyłam. Miałam stworzony biznesplan, wynajęłam niewielkie biuro. Na razie w firmie miałam pracować ja i …
Strony
Tagi
Najnowsze komentarze

    Chciałoby się powiedzieć, że taka czy inna forma reklamy istnieje oczywiście w Polsce od zawsze. Ale wolałabym skupić się na reklamie rozumianej w osób bardziej współczesny. Już w 1929 roku w Polsce pojawił się oddział agencji reklamowej J.W Thompsona, w ślad za producentem samochodów, który chciał rozreklamować swoje produkty w naszym kraju. Można powiedzieć, że był to początek nowoczesnego myślenia o reklamie u nas. Lata wojny i PRL zaburzył tę ciągłość. Chociaż, o dziwo, mało kto wie, że od 1967 roku wydawany był miesięcznika Reklama. Istniał też AGPOL, później Państwowa Agencja Reklamowa, której zadaniem było miedzy innymi reklamowanie polskich wyrobów eksportowych za granicą. Najbardziej udanym przykładem jej działalności była akcja reklamowa Polmosu. Na długo Wyborowa stała się synonimem dobrej jakości wódki. Media w Polsce nie potrzebowały reklamodawców, żeby istnieć na rynku. Reklama skupiała się na plakatach, naklejkach i hasłach mających promować i tak absolutnych monopolistów (Oszczędzaj w PKO). Zmiany nadeszły w drugiej połowie lat osiemdziesiątych. A wybuch wolnego rynku przyniósł zasadnicze zmiany w nierozerwalnie związanych ze sobą mediach i reklamie.

    Leave a Reply