Zobacz koniecznie
  • Agencja reklamowa Katowice
    Reklama podstawą sprzedaży. Nie od dziś wiemy, że bez dobrej reklamy nie uda nam się sprzedać, nawet najlepszego produktu. Najlepiej wie o tym agencja reklamowa Katowice. Każda firma zajmująca się …
  • Projekt logo cena
    Ile warte jest logo firmy?. Logo firmy jest bardzo istotną częścią jej wizerunku. Pozwala na szybką identyfikację marki i odróżnienie jej od konkurencji, a także buduje świadomość istnienia marki i …
Strony
Tagi
Najnowsze komentarze

    Mechanizmem wykorzystywanym bardzo często w przekazach reklamowych jest ocieplanie wizerunku. Polega to przede wszystkim na wywołaniu pozytywnych emocji i skojarzeń miedzy obrazem reklamowym i produktem. Ma to miejsce bardzo często z kłopotliwymi produktami. W celu ocieplenia wizerunku wykorzystuje się w reklamie sympatyczne małe dzieci, szczenięta oraz niemal sielankową scenerię. Efekt potęgowany jest muzyką i grą słowną. Wszystkie te zabiegi maja na celu wytworzenia u potencjalnego klienta pozytywnych emocji. Przeciwieństwem tej metody jest działanie na rozsądek. Używanie fachowego i skomplikowanego słownictwa, wykorzystywanie postaci naukowców czy lekarzy w białych kitlach ma podkreślić profesjonalizm i zaawansowanie technologiczne produktu. Tego typu reklamy przyjmowane są przez odbiorców mediów niemal bezkrytycznie. Niezwykle rzadko prezentowane wiadomości poddawane są weryfikacji. Wprowadzanie błąd konsumentów jest bardzo częstym przy używaniu słownictwa specjalistycznego, niezrozumiałego dla przeciętnego odbiorcy.

    Leave a Reply