Zobacz koniecznie
  • Anglia polska transportAnglia polska transport
    Anglia Polska transport. Wielka Brytania to dziś europejski kraj, w którym – poza Polską – mieszka największa liczba Polaków. To tutaj wyjechali nasi rodacy po 2000 roku, w Anglię uderzyła …
  • Agencja social mediaAgencja social media
    Social media a firma. Nie da się ukryć, że sukces firmy w dużej mierze zależy dzisiaj od jej reklamy. A ta wymaga niemałego zaangażowania, przy czym jedną z kluczowych ról …
Strony
Tagi
Najnowsze komentarze

    Mechanizmem wykorzystywanym bardzo często w przekazach reklamowych jest ocieplanie wizerunku. Polega to przede wszystkim na wywołaniu pozytywnych emocji i skojarzeń miedzy obrazem reklamowym i produktem. Ma to miejsce bardzo często z kłopotliwymi produktami. W celu ocieplenia wizerunku wykorzystuje się w reklamie sympatyczne małe dzieci, szczenięta oraz niemal sielankową scenerię. Efekt potęgowany jest muzyką i grą słowną. Wszystkie te zabiegi maja na celu wytworzenia u potencjalnego klienta pozytywnych emocji. Przeciwieństwem tej metody jest działanie na rozsądek. Używanie fachowego i skomplikowanego słownictwa, wykorzystywanie postaci naukowców czy lekarzy w białych kitlach ma podkreślić profesjonalizm i zaawansowanie technologiczne produktu. Tego typu reklamy przyjmowane są przez odbiorców mediów niemal bezkrytycznie. Niezwykle rzadko prezentowane wiadomości poddawane są weryfikacji. Wprowadzanie błąd konsumentów jest bardzo częstym przy używaniu słownictwa specjalistycznego, niezrozumiałego dla przeciętnego odbiorcy.

    Leave a Reply