Zobacz koniecznie
  • Monitoring cen konkurencji
    Jak sprawdzić ceny konkurencji?. Chyba nie muszę nikogo pouczać o tym, jak ważne są pieniądze. Niby szczęścia nie dają, ale nie wierzę w to, że nie ułatwiają życia. O czym …
  • Biznes nowej ery
    Współczesny biznes w bardzo poważny sposób zmienia się pod wpływem Internetu. Coraz więcej przedsiębiorców szuka swojej szansy na sukces właśnie w internetowych wydawnictwach. Jest to często także idealny sposób na …
Strony
Tagi
Najnowsze komentarze

    Mechanizmem wykorzystywanym bardzo często w przekazach reklamowych jest ocieplanie wizerunku. Polega to przede wszystkim na wywołaniu pozytywnych emocji i skojarzeń miedzy obrazem reklamowym i produktem. Ma to miejsce bardzo często z kłopotliwymi produktami. W celu ocieplenia wizerunku wykorzystuje się w reklamie sympatyczne małe dzieci, szczenięta oraz niemal sielankową scenerię. Efekt potęgowany jest muzyką i grą słowną. Wszystkie te zabiegi maja na celu wytworzenia u potencjalnego klienta pozytywnych emocji. Przeciwieństwem tej metody jest działanie na rozsądek. Używanie fachowego i skomplikowanego słownictwa, wykorzystywanie postaci naukowców czy lekarzy w białych kitlach ma podkreślić profesjonalizm i zaawansowanie technologiczne produktu. Tego typu reklamy przyjmowane są przez odbiorców mediów niemal bezkrytycznie. Niezwykle rzadko prezentowane wiadomości poddawane są weryfikacji. Wprowadzanie błąd konsumentów jest bardzo częstym przy używaniu słownictwa specjalistycznego, niezrozumiałego dla przeciętnego odbiorcy.

    Leave a Reply